Het verschil tussen inschrijvingen en kandidaten is:
een inschrijving is 1 e-mailadres van een uniek persoon, waarmee een account is aangemaakt.
een inschrijving wordt kandidaat vanaf het moment dat hij/zij/hen geïnteresseerd is in 1 specifiek vastgoedobject. Een inschrijving kan meerdere "kandidaturen" hebben, dus bezig zijn met verschillende objecten.
Inschrijvingen
Als een woningzoeker online een account aanmaakt, vind je dit account terug bij CRM/Inschrijvingen. Hier kan je alles zien wat deze persoon heeft gedaan en doet in zijn zoektocht naar een vastgoedobject.
Inschrijvingen hebben in de account-omgeving met een e-mailadres en wachtwoord een account aangemaakt. In deze accountomgeving kunnen zij:
hun persoonlijke gegevens aanvullen.
communicatiewensen in stellen (zoals e-mails over nieuwe woningen ontvangen of sms-herinneringen)
hun zoekprofiel instellen (in de basis: plaats en zoekstraal, huurprijs, type woning, aantal kamers en favoriete complexen)
favoriete woningen opslaan.
hun persoonlijke gegevens inzien.
Afhankelijk van jouw organisatie:
Iedere gebruikersorganisatie bepaalt zelf de minimale gegevens die nodig zijn om een account aan te maken. Hen minimum is e-mail en wachtwoord, maar meestal wordt om de aanhef, voornaam, tussenvoegsel en achternaam gevraagd.
Kandidaten
Vanaf de proces status "interesse" (iemand heeft een woning in zijn account bewaard bij "mijn woningen") is iemand kandidaat. Dan zie je deze persoon terug op een objectpagina in de tabel "Kandidaten".
Van het indien va een bezichtigingsaanvraag komen extra gegevens erbij, zoals de gegevens van een medehuurder.
