Naar de hoofdinhoud

Rollen in VerhuurOffice: wie mag wat?

Jolbert ten Napel avatar
Geschreven door Jolbert ten Napel
Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

VerhuurOffice kent een onderverdeling in verschillende gebruikers binnen verhurende organisatie:

  1. Telefoon/Techniek: deze rol kent alleen een inzage mogelijkheid in VerhuurOffice om kandidaten of vastgoedobjecten op te zoeken en taken aan te maken. Deze rol kan geen wijzigingen aanbrengen voor een kandidaat, account of vastgoedobject.

  2. Verhuurmedewerker (VM): dit is de kernrol binnen VerhuurOffice. Een VM kan kandidaten afhandelen en heeft toegang tot de vastgoedobjecten waartoe hij/zij/hen toegang heeft. Vaak heeft een VM alleen toegang tot:

    • Primaire complexen (en objecten): voor de verhuur hiervan is de VM verantwoordelijk. Hiervan ziet hij/zij/hen de kandidaten terug op Home.

    • Secundaire complexen (en objecten): dit vallen onder verantwoordelijk van een collega en kan een VM ook afhandelen maar valt niet onder de primaire verantwoordelijkheid.

  3. Manager: een Manager kan alles wat een VM kan, maar is meestal de persoon die de 4-ogencheck mag doen: het goedkeuren van het aanbieden van een woning aan een kandidaat. Vaak heeft een Manager toegang tot meerdere complexen binnen een Regio.

  4. Admin: dit is de "alwetende" binnen de gebruikersorganisatie. Deze personen hebben alle rechten die andere rollen hebben en kan veel instellen via de Admin Index, zoals nieuwe gebruikers-accounts aanmaken, automatische e-mailteksten wijzigen, verhuurtemplates en de documentgenerator.

Let op:

  • Een Admin heeft altijd een aparte instructie nodig om het VerhuurOffice in zijn geheel te beheersen.

  • Wij maken op verzoek van een gebruikersorganisatie soms maatwerk rollen, die andere namen hebben met andere rechten.

Waarom zijn er verschillende rollen?

VerhuurOffice betekent werken volgens:

  • de privacywetging (AVG of GDPR). Daarom kan een een medewerker alleen die kandidaat gegevens inzien, waartoe die gemachtigd is.

  • duidelijke bevoegdheden, waardoor toewijzing van woningen gebeurt op die manier die de gebruikers organisatie wil.

Daarom zijn er verschillende rollen nodig.

Was dit een antwoord op uw vraag?